Wednesday, January 16, 2013

Place Saint-Georges

Trg, mali kružni tok, pod imenom Place Saint-Georges se nalazi u 9. arondismanu, već kada se šetač dobrano popne uz brdo. Njime dominiraju dve divne kuće – izgrađene negde polovinom XIX veka. U jednoj od njih je stanovao Adolphe Thiers, istoričar francuske revolucije, predsednik druge Republike i neprijatelj Pariske komune. Kuću su uništili za vreme sukoba u komuni, pa je stvari iz nje spašavao Courbet, koji je nedaleko stanovao, pa su ponovo izgradili kuću. Iza kuće je sada bašta koja je pretvorena u mali park. Place Saint-Georges je jedno od onih mesta u Parizu koja su i dovoljno sne ruke i dovoljno vidljiva, da izazovu zavist. Danas je najpoznatiji po istoimenom pozorištu koje daje popularne predstave, ako je verovati plakatima. Nasuprot tim lepim lučnim zgradama, ispred svake je ulaz u metro, stoji jedna jednostavnija u kojoj je i kafe Saint-Georges, a iznad stanovi sa velikim prozorima i zavesama, koje pokušavaju da skriju obnažene trbuhe stanova.
Čekala sam jedne večeri tu na Place Saint-Georges, pod sitnom kišom. Čekala sam relativno dugo, ispred te kuće, ispred tog kafea, dok su me noge bolele i leđa, a oči bile zaslepljene svetlima. Posmatrala sam prozor i osvetljenu jelku, zavese koje su otkrivale sam taj prozor, samo tu malu girlandu veselja. Pod sitnom kišom, na trgu Sen-Žorž, ostali su tragovi mojih stopala. Kao ljubavnk koji čeka znak, kuglicu s jelke, mali pokret zavese, dušu. Bila je to sitna pesma, početak nenapisane melodije, u večeri kada se Pariz učini kao da je jedini grad u kome se takve pesme pišu i kome se takve pesme upućuju.

No comments: